Door weer en wind

16 november 2013 - Wollongong, Australië

Afgelopen woensdag zijn we eindelijk vertrokken uit Manly, Sydney. Wel met dubbele gevoelens. We willen natuurlijk meer van Australië zien, maar Manly is inmiddels onze thuisbasis geworden. Daarnaast moesten we Linda als laatste van de groep achterlaten in het hostel omdat ze nog steeds op zoek was naar een gezin om als au pair te werken. Gelukkig heeft ze vandaag een gezin gekregen en komen wij met kerst en oud&nieuw terug in het hostel!

Onze eerste stop waren de Blue Mountains. Na wat geklooi met de TomTom en een ritje extra heen en weer over de Harbour Bridge kwamen we na 2,5 uur rijden aan in het plaatsje Katoomba. We vonden al gauw een camping en hebben snel de tent opgezet. Het werd 's avonds erg koud, omdat het gebied vrij hoog ligt. Al gauw werd duidelijk dat onze 12 dollar slaapzak hier niet tegen bestand was. Brrr wat was het koud. De volgende dag zijn we meteen op pad gegaan naar een extra dekens en hebben we alle warme kleding die we bij ons hebben tevoorschijn getoverd.

Toen we donderdag het National Park van de Blue Mountains ingingen kwamen we meteen bij het eerste uitzichtpunt twee meiden uit het hostel tegen. Zij zijn de hele dag met ons mee geweest met de auto, erg gezellig. We hebben verschillende uitzichtpunten bekeken en wandelingen gemaakt. Wauw, het was super mooi en immens groot. Op Facebook staan een aantal foto's!

Vrijdagochtend vervolgden we onze weg naar Wollongong, een stad onder Sydney aan de kust. Vanuit hier waren we van plan om de kust naar beneden te volgen om uiteindelijk zo bij Melbourne uit te komen. Ik zeg waren, want toen wisten we nog niet wat het weer hier zou zijn. Het is hier op dit moment typisch Nederlands herfstweer.. Zijn we daarvoor naar de andere kant van de wereld gevlogen? De eerste nacht in Wollongong hebben we in de auto doorgebracht. Niet omdat ons tentje niet waterdicht was, maar omdat het keihard onweerde. Vandaag hebben we een beetje gewinkeld in de stad en hebben we een wandeling langs de kust gemaakt. Vannacht proberen we nog een storm te trotseren in ons tentje en morgen vertrekken we richting Canberra en het nabij liggende National Park, omdat de weersvoorspellingen daar beter zijn.