Introductieweek

4 november 2013 - Manly Beach, Australië

De introweek met Australian Backpackers is zo goed als voorbij. Ik heb vanmiddag met een aantal twee uurtjes surfles. De rest heeft vrije tijd. Sommigen blijven nog een aantal nachten in het hostel, anderen gaan verder op hun avontuur. We hebben deze week echt super ervaren. Alles is top geregeld, je kan echt nog even alles op je af laten komen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over waar je slaapt, wat je moet eten en vooral wat je allemaal moet regelen. Ondanks dat het tijdsverschil nog een beetje wennen is, hebben we niet heel veel last van een jetlag gehad. We zijn gewoon doorgegaan in het Australische ritme.

De avond van de regeldag zijn we met z'n uiteten geweest en zijn we 's avonds naar een Halloween feestje geweest. Er was een super leuke live band met allemaal soorten muziek en iedereen van de groep kwam lekker los. Ze zijn hier wel erg streng met teveel alcohol. Als je een beetje gek doet, wordt je er al gauw uitgezet (zelfs als je geen druppel alcohol op hebt en gewoon een beetje druk doet). Na een paar uurtjes slaap hebben we een tour gemaakt langs de noordelijke stranden van Sydney. Het bekende Bondi Beach aan de zuidkant, maar deze stranden deden er zeker niet aan onder. Een van de stranden was vorige week nog afgesloten vanwege de bosbranden, bizar hoe dichtbij ze kwamen. Gelukkig zijn de branden nu onder controle en vormen ze hier in Sydney geen grote bedreiging meer. Maar goed, langs deze stranden staan de meest dure huizen. De goedkoopste zijn rond de 2 miljoen, een paar weken geleden is de duurste ooit verkocht: 11,2 miljoen dollar! Het was een erg leuke tour met een leuke guide, en we eindigden uiteraard in een Australische pub mėt uitzicht over de haven van Manly. Die avond zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan, met als gevolg dat ik al om 5 uur 's ochtends wakker werd. Dat werkt dus niet haha!

Zondag hebben we een wandeling gemaakt door Manly. We gingen een paar km bergopwaarts, dus meteen een goede training gehad! Eenmaal boven aangekomen hadden we prachtig uitzicht over de haven van Sydney. Dat was de wandeling dubbel en dwars waard. Uiteindelijk kwamen we weer beneden uit op het strand, waar we een beetje konden afkoelen van onze eerste dag met 35 graden. Het water is trouwens nog vrij koud. 's Avonds hebben we weer een hapje gegeten en een drankje gedaan in een bar met liveband, erg gezellig.

Na vandaag blijven we nog drie nachten in het hostel. We gaan ons dan even oriënteren op auto's en hoe we die willen gaan kopen (zelf of via een organisatie). Ook gaan we nog een avond bij de tante van Wes eten in Sydney. Haar kleinzoons zijn even oud als ons. Wie weet hebben zij nog wat tips voor ons. Verder moeten we nog wat formele dingetjes doen als ons reisplan doornemen, CV vertalen en laten checken en dat soort dingen. Op dit moment voelt het nog heel erg alsof we op vakantie zijn en lijkt het nog niet of we heel lang wegblijven. Op het tijdsverschil na voelt het ook nog niet echt als de andere kant van de wereld. Maar we hebben erg veel zin om volgende week de stad uit te gaan en het echte Aussie leven te ontdekken. Jullie horen van ons!

Oja! We hebben Australische nummers om te bellen en sms'en. Whatsappen gaat gewoon via ons eigen Nederlandse nummer en zodra we WiFi hebben.
Wes: +61406773744
Lies: +61406355843
En voor degene die ons postadres hebben, de bijbehorende code is als volgt: Wes #18622 en Lies #18621
Waar we ook zitten krijgen we een mailtje dat er post voor ons is. We kunnen dat dan ophalen in Sydney of laten scannen en mailen of laten doorsturen.

Voor nu is het even klaar. Foto's volgen later. Maar kijk eventueel nog even op het blog van een van de andere meiden: http://lindahoogeveen.waarbenjij.nu/

1. Jordy:
    5 november 2013
    Maar goed dat wij niet mee zijn dan dan was je iedere avond uit de pub gezegt
  2. Rob en Ineke:
    6 november 2013
    Hallo Wesly en Lisanne ,We waren te laat om je een goeie reis te wensen. maar bij deze.
    Ik zie dat je al in Australië bent en volop aan het genieten bent. Heel veel plezier en kijk goed uit!
    Groeten uit een nat en winderig hoofddorp.
    We blijven jullie volgen.
    Ineke en Rob